Банерна Мережа ЗМІ
СПЕЦКОР::головна Дніпропетровське
інформаційно-аналітичне
інтернет-видання
персональний сайт журналіста Олексія Мазура
Академія Української Преси Життя і Смерть - художньо-аналітичні сторінки Андрія Мазура... [Vox.com.ua] Портал українця Пресса Украины Украинский портАл

головна :: про автора :: "office" :: контакт :: архів-2011 :: архів-2010
коріння дуба, сакури гілля - поетичні сторінки Андрія Мазура
УКРАЇНА - ЦЕ ЄВРОПА, бандюкович - ПОВНА ЖОПА! ЗЕКА - ГЕТЬ!! РЕ-ВО-ЛЮ-ЦІЯ!!! -= СПЕЦКОР =- Повалення леніна - це не вандалізм, а відновлення історичної справедливості. -= СПЕЦКОР =- У Дніпропетровську на місці Євромайдану мер Куліченко облаштував ярмарок. -= СПЕЦКОР =- Міліція залишила дніпропетровський Євромайдан якраз перед нападом "тітушек". -= СПЕЦКОР =- У Дніпропетровську на Євромайдан вийшли за різними підрахунками від 500 до тисячі городян. -= СПЕЦКОР =- Азаров сказав, що не боїться ЄвроМайдану. А даремно! -= СПЕЦКОР =- В Януковича язик не повертається сказати слово "українці". Замість цього він вживає "співвітчизники". -= СПЕЦКОР =- Лакейство і "раболєпіє" Януковича не знає меж. -= СПЕЦКОР =- Політика Януковича - це державна зрада і національне приниження українців. -= СПЕЦКОР =-




Пошук на сайті:
метод пошуку: "і" "або"


Реклама як виклик суспільній моралі

Їхав якось журналіст в трамваї, дивився спокійно у віконце і гадки не мав, що наступної миті тема для чергового матеріалу сама підкотить до вагону і стане перед очима автора. Транспорт очікував дозвільного сигналу світлофору. Раптом у салоні почулися обурливі репліки пасажирок, які побачили за вікном автофургон з рекламою на весь борт. В центрі композиції були дошколята: хлопчик і дівчинка розфарбовували щось сіре і обшарпане. Обидва, засняті зі спини, тримаючи в руках пензлі, тягнулися вгору, стоячи поруч. І все б нічого, якби дитячо-цнотливу чистоту милої картинки не порушував центральний елемент фото, що концентрує на собі глядацьку увагу: задерте платячко маленької дівчинки відкриває її сідниці, на одній з яких по-дорослому і з певним, можна сказати, недвозначним натяком лежить долоня хлопчика-однолітка. "Ми готові до співпраці!" - сповіщає напис на фото. Саме у такий спосіб торговельна компанія "КОЛОР-ЮНІОН", виявляється, рекламує лако-фарбову продукцію, яку імпортує до України.

- Погляньте-но на це неподобство! - дорікала одна пасажирка, - Ну як таке можна вчепити! Це ж діти! Що це за сюжет такий?!

- Та вони взагалі подуріли, - продовжувала інша, - зовсім ніякого сорому не мають, безсовісні! Руки повідривати б тим, хто до такого додумався!

За роз'ясненнями щодо суті візуальної реклами, побаченої на борті автівки, СПЕЦКОР звернувся до компанії. Ось яка телефонна розмова відбулась між журналістом і начальницею відділу маркетингу і реклами Дніпропетровської філії компанії "КОЛОР-ЮНІОН" Магдаліною Зайцевою:

- Це фотографія італійського художника і фотографа Кріса Нормана, - говорить пані Зайцева. - Якщо у вас є якась претензія, то ви можете звернутися з цим і до нього. Цій фотографії багато років і на Заході... ви уявляєте собі - Захід, де будь-який малюнок, картина із зображенням дітей є предметом пильної уваги, так от там ця фотографія вважалася хітом протягом тривалого часу. Тому мені б хотілося дізнатися, а які у вас виникли асоціації щодо цього фото? Чому взагалі виникло питання, наскільки це фото моральне або аморальне?

СПЕЦКОР: Я звернув увагу на це фото у зв'язку з бурхливою, різко негативною реакцією на нього жінок середнього віку, які побачили автофургон з цією фотографією. Це фото викликало обурення у громадськості, принаймні, в окремих її представниць.

- Тоді у мене ще одне запитання: скажіть, будь-ласка, наскільки ви вважаєте моральним чи аморальним з точки зору людини середнього віку те, що дівчата, яким по 12-14 років, ходять у джинсах в "обтяжку", ви ж не висловлюєте їм своє обурення?

СПЕЦКОР: Але ж вони не в нижній білизні по місту ходять, їм не 6-7 років, як дітям на цій світлині, і хлопчики не тримають їх за сідницю під час прогулянки по місту...

- Я так розумію, що обурення, про яке ви кажете, це навіть скоріше не обурення громадськості, а ваше особисте.

СПЕЦКОР: Я солідарний в своїй реакції на побачене з тими, про яких розповів. Вважаю, що це фото - виклик суспільній моралі... А про що взагалі це рекламне фото, який смисл вкладає в нього ваша компанія?

- Цей фотомайстер досить відомий, ви б могли дізнатися про нього більше, ознайомитися з його роботами і зрозуміти для себе, що автор мав на увазі.

СПЕЦКОР: А що мала на увазі ваша фірма, використовуючи це фото для своєї реклами? Який її задум? Вона ж, мабуть, щось хотіла цим сказати?

- Так, у нас був певний задум з цього приводу, але я не знаю, чи повинна його зараз озвучувати.

СПЕЦКОР: А чому б ні? Ви ж повинні якось захистити позицію, інтереси фірми, відповідальним співробітником якої ви є, її імідж, репутацію зрештою.

- Я повинна захищати репутацію компанії? А хіба є привід для цього? Щоб ви розуміли, фірма займається дуже благородною справою, постачає на ринок України дуже якісну продукцію. Її штат складається з великої кількості робітників, які нічим не ображені з боку керівництва, ніяк не ущемлені в своїх правах. Окрім іншого, "Колор-Юніон" влаштовує благодійні акції. Тому не розумію, яким чином тут заторкнута репутація компанії?

СПЕЦКОР: Таким, яким ваша фірма заторкує суспільну мораль. Я ж не кажу, що займатися бізнесом чи благодійництвом - це погано. На здоров'я! Слава Богу, що у вас з цим все гаразд. Але фотографія, про яку йдеться, викликає чимало запитань, відповіді на які я поки що не почув. Одне з них - в чому генеральний задум людей, що взяли її для використання у своїх рекламних цілях?

- Компанія є постачальником фарби. На цій фотографії, якщо ви встигли роздивитися, діти якраз фарбують двері і стіну. Отже в даному випадку діти являють собою красу і вони фарбують старі поверхні, намагаючись зробити їх красивішими, ніби передаючи ту красу, яку вони в собі несуть. Отак потрібно сприймати цю фотографію. Всі ми родом з дитинства і завжди мріяли пофарбувати світ у різні кольори. Ви сфокусували вашу увагу на певній деталі...

СПЕЦКОР: ...У дівчини задерте платячко, а долоня хлопчика на її сідниці.

- А що тут такого?

СПЕЦКОР: !?

- Я пропоную вам все-таки ознайомитися з творчим доробком Кріса Нормана. Такі ж претензії, які ви висловлюєте, можна висувати до робіт Далі, Рафаеля, інших майстрів, знаходити там якісь такі моменти, щось аморальне.

СПЕЦКОР: Напевно ця світлина, що стала основою банера, є у вас і на інших носіях, зокрема паперовому чи електронному. Як би мені отримати цю репродукцію? Я б розмістив її на своєму сайті і запропонував для обговорення читацькій аудиторії.

- Я підозрюю, що наша бесіда записується на диктофон.

СПЕЦКОР: Це правильна підозра.

- ...Тому я хочу сказати, що жодних матеріалів ми надавати не будемо.

СПЕЦКОР: Чому, ви ж не стидаєтесь цього фото, навпаки - відстоюєте його доречність у вашій рекламі і моральність.

- Я не захищала моральність фотографії, я з вами дискутувала.

СПЕЦКОР: Як не захищали? Ви ж сказали, що це фото відомого італійського майстра, що нічого провокаційного в цьому фото немає, що потрібно для того, аби правильно його розуміти, підвищувати свій художній рівень, освіту, обізнаність.

- Мені здається, що в нашому житті загалом і в Дніпропетровську зокрема є багато інших куди важливіших тем, гідних уваги журналістів, диспутів.

СПЕЦКОР: Безумовно! Ваша правда. Але однією з таких тем є та, яка заторкнута в нашій бесіді.

- Чого ви хочете? Ви причепилися до ніби-то скандальної теми, яку самі угледіли, і тепер намагаєтесь роздмухати її? Ви побачили проблему там, де її насправді немає.

СПЕЦКОР: Вважаю, що піднята мною тема є однією з тих, які можуть стати і є предметом для обговорення.

- Ви пробуєте реалізувати себе як людину, яка захищає суспільну мораль?

СПЕЦКОР: В тому числі.

- Але ж ви не священик!

СПЕЦКОР: Ні, я журналіст. А до чого тут, священик я чи ні? Хіба лише їм належить монополія торкатися тем, пов'язаних з суспільною мораллю? Якщо це фото, яке ви захищаєте, настільки чудове і прекрасне, давайте продемонструємо його якомога ширшому загалу.

- Ви зробите шикарну рекламу нашій фірмі. Думаємо, ми зможемо відслідкувати і ефект від антиреклами, якщо ви нам її зробите.

СПЕЦКОР: Безумовно, фото буде супроводжене критичним матеріалом, основою якого стане наша з вами бесіда. У мене не було під рукою фотоапарату, аби зафіксувати автофургон з цією фотографією. Будьте ласкаві, надайте її мені для подальшого використання.

- Ну візьміть, наприклад, і зафотографуйте нашу машину.

СПЕЦКОР: Ви пропонуєте, аби я полював за нею міськими вулицями?

- Ну ви ж зацікавлені в цьому репортажі... Я не надаватиму вам жодного матеріалу, тим більше, не порадившись з керівництвом, яке зараз у відпустці. Те ж саме - щодо коментарів.

СПЕЦКОР: Це ви кажете в кінці коментаря, який щойно надали.

- Ні, це був не коментар, я просто спробувала зрозуміти ваші мотиви. Вони для мене зрозумілі. Я нічого не захищала, я не давала жодних коментарів, я просто з'ясовувала для себе причину вашого дзвінка. Тому, коли наше керівництво повернеться в якийсь час, я з ним поспілкуюсь і якщо нам буде цікаво, ми звернемось до вас. У нас є всі ваші контактні телефони і адреси.

СПЕЦКОР: Скажіть, будь-ласка, а за якою адресою розташований ваш офіс?

- Ви маєте намір прийти турбувати мене?

СПЕЦКОР: Мені цікаво дізнатися адресу такої шановної, успішної фірми, як "Колор-Юніон". Це ж не який-небудь підпільний синдикат?

- Ну що ви таке кажете, який "підпільний синдикат"...

СПЕЦКОР: Так от, якщо ви здійснюєте легальну діяльність, то на правах громадянина України і журналіста намагаюся дізнатися адресу офісу... Чи ця інформація утаємничена?

- Я дам вам адресу після узгодження цього питання з керівництвом.

СПЕЦКОР: А це вже вказує на ті порядки, які заведені у вас на фірмі, якщо начальник відділу побоюється навіть адресу офісу назвати, не спитавши на це дозволу у керівництва... Гаразд. Я вас почув. Цю бесіду, тему якої я визначаю соціально значущою і такою, що становить, на мою думку, суспільний інтерес, я, користуючись правом свободи збирати і поширювати інформацію, розміщую на своєму персональному сайті і очікую на подальший розвиток подій: чекаю дзвоника від вашого керівництва для продовження дискусії.

- Я не давала вам жодних інтерв'ю. Якщо ви це надрукуєте, я подаватиму на вас до суду...

До судового процесу, якщо він відбудеться, від керівництва компанії "Колор-Юніон" СПЕЦКОРУ серед іншого було б цікаво почути відповіді на наступні питання:

- навіть якщо це фото має високу художню цінність, чи варто його перетворювати на побутову рекламу і демонструвати широкому загалу? Можливо, цій світлині, враховуючи її щонайменше спірність, місце у спеціальних фотогалереях, а не на бортах автофургонів? В останньому випадку долоня хлопчика на сідницях його ровесниці - це головне, що впадає в око перехожих, без осмислення мистецької величі побаченого.

- як високодостойні керівники пояснили б своїм дітям (онукам) смисл цього фото, а саме - по-дорослому непристойного жесту хлоп'яти - якби ті запитали про це?

- чи дозволили б керівники "Колор-Юніон" знятися у подібному сюжеті власним дітям (онукам)? Як би вони пояснили їм мету задуму?

- чи не є використання цього фото підставою для детального розгляду щодо дотримання авторських прав фотомайстра, якщо він таким є (був) насправді?; чи відповідає така реклама вимогам українського закондавства про рекламу щодо її змісту?

- чи слід вважати державною таємницею місце розташування офісу компанії?; чим ризикують її робітники у випадку розкриття "таємниці"?

/Читай також: "Кожному овочеві - свій город" - коментар знаного як на Дніпропетровщині, так і в Україні фотомайстра, члена спілки фотохудожників СРСР та Національної спілки України Марлена Матуса/

.


А яка Ваша думка з цього приводу? СПЕЦКОР запрошує взяти участь в опитуванні.

СПЕЦКОР опитування
Я вважаю, що це фото ...
... прикольне, веселе, не порушує морально-етичних норм, не містить нічого непристойного і доречне для використання будь-де, в т. ч. у зовнішній рекламі.
... не варте прискіпливої уваги та обговорення.
... аморальне, непристойне, тим більше - недоречне для використання у зовнішній рекламі.


Результати
Version 2.02

СПЕЦКОР опитування
Я оцінюю жест хлоп'яти ...
... природно-дитячим.
... по-дорослому вульгарним.
... милим жартом.
... не вартим уваги.


Результати
Version 2.02

СПЕЦКОР опитування
Чи дозволили б Ви своїм дітям знятися у такій рекламі?
Так, без проблем!
Ні, в жодному разі!..


Результати
Version 2.02

СПЕЦКОР опитування
Я...
... солідарний з автором статтей.
... згоден з "КОЛОР-ЮНІОН".
... зберігаю нейтралітет.


Результати
Version 2.02




:: СПЕЦКОР :: СВОБОДА - ЗДОБУТОК ХОРОБРИХ! :: Дніпропетровське інформаційно-аналітичне Інтернет-видання "СПЕЦКОР" потребує інвестицій для подальшого розвитку: покращення матеріально-технічної бази й створення штату співробітників. Цей сайт є результатом індивідуальних творчих, матеріальних, технічних й організаційних зусиль автора. Створення відповідних умов для діяльності команди однодумців дозволить "СПЕЦКОРУ" вийти на якісно новий рівень, що значно сприятиме реалізації патріотичної місії Інтернет-видання. Бізнесмени з Україною в серці, відгукніться! "СПЕЦКОР" розраховує на вашу допомогу. Тел: 8 066 449-70-21 е-маil: spetskor@ukr.net :: СВОБОДУ НЕ СПИНИТИ! :: СПЕЦКОР ::
Архіви статей: 2011  2010  2009  2008  2007  2006  2002-2005
© Олексій Мазур 2002-2013
© Веб-дизайн, Андрій Мазур 2002-2013
Всі права захищені. Використання матеріалів СПЕЦКОР дозволяється
за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на СПЕЦКОР.

Украинская Баннерная Сеть

Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64

Warning: require_once(/sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php' (include_path='.:/usr/local/php52/share/pear') in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64