Банерна Мережа ЗМІ
СПЕЦКОР::головна Дніпропетровське
інформаційно-аналітичне
інтернет-видання
персональний сайт журналіста Олексія Мазура
Академія Української Преси Життя і Смерть - художньо-аналітичні сторінки Андрія Мазура... [Vox.com.ua] Портал українця Пресса Украины Украинский портАл

головна :: про автора :: "office" :: контакт :: архів-2011 :: архів-2010
коріння дуба, сакури гілля - поетичні сторінки Андрія Мазура
УКРАЇНА - ЦЕ ЄВРОПА, бандюкович - ПОВНА ЖОПА! ЗЕКА - ГЕТЬ!! РЕ-ВО-ЛЮ-ЦІЯ!!! -= СПЕЦКОР =- Повалення леніна - це не вандалізм, а відновлення історичної справедливості. -= СПЕЦКОР =- У Дніпропетровську на місці Євромайдану мер Куліченко облаштував ярмарок. -= СПЕЦКОР =- Міліція залишила дніпропетровський Євромайдан якраз перед нападом "тітушек". -= СПЕЦКОР =- У Дніпропетровську на Євромайдан вийшли за різними підрахунками від 500 до тисячі городян. -= СПЕЦКОР =- Азаров сказав, що не боїться ЄвроМайдану. А даремно! -= СПЕЦКОР =- В Януковича язик не повертається сказати слово "українці". Замість цього він вживає "співвітчизники". -= СПЕЦКОР =- Лакейство і "раболєпіє" Януковича не знає меж. -= СПЕЦКОР =- Політика Януковича - це державна зрада і національне приниження українців. -= СПЕЦКОР =-




Пошук на сайті:
метод пошуку: "і" "або"


Маніпуляції були, є і будуть

У четвер, 20 вересня в прес-клубі обласної філії НСЖУ відбулось чергове засідання, темою якого стали: "Маніпулятивні передвиборчі агітаційні технології та їхній вплив на психічне здоров'я громадян". Окрім журналістів і представників громадських організацій, захід зібрав спеціалістів в галузі державного управління, соціальних комунікацій та психіатрії.

Доцент кафедри Національної академії державного управління при Президентові України В.М. Дрешпак визначив маніпуляції як засіб управління, що здійснює негативний прихований вплив на той чи інший об'єкт (людину, соціум), внаслідок чого останній починає діяти не так, як планував раніше, всупереч своїм давнішнім переконанням, настановам тощо.

- Беруся стверджувати, що маніпуляції були, є і будуть, - говорить Валерій Михайлович, - і нікуди ми від них не дінемось.

В політичних кампаніях науковець виділяє три основні види маніпуляційних технологій: сила, під якою слід розуміти використання адмінресурсу; гроші - підкуп виборців та знання - йдеться про обсяги (всебічний чи обмежений) надання інформації.

Засобами протидії та запобігання маніпуляціям Дрешпак називає моральну організацію суб'єктів управління - тобто тих, хто може застосовувати маніпуляції; створення етичних кодексів серед певних фахових груп людей (в даному випадку, приміром, журналістів, "піарщиків" - спеціалістів в галузі громадських зв'язків) та просвітництво самого об'єкта маніпуляцій:

- Якщо громадянин, виборець, знатиме, що проти нього можуть застосовувати маніпулятивні технології, то він, незважаючи на всю їхню підступність та прихованість буде думати, яким чином від цього захиститись, - зауважує Дрешпак.

Найбільш комфортно маніпулятивні технології почувають себе в середовищі з обмеженими комунікаційними каналами, тому, як зазначив доцент, позбавлення монополії на інформацію, надання громадянину максимально ширших її обсягів теж виступають одними з найдієвіших протиманіпуляційних засобів.

Завідуючий кафедрою журналістики ДНУ, кандидат наук Сергій Демченко розглядає маніпуляційні технології в площині соціальних комунікацій, оскільки, як він зазначив, будь-яка технологія, в тому числі негативна, своєю основою має інформацію - в даному випадку йдеться про її приховування, викривлення, перекручення.

- Маніпулятивні технології залишатимуться, допоки в нашій країні не з'являться так звані виборчі традиції,- акцентує Демченко. - Це те, що вже існує в Європі та Америці, де виборчий процес як явище має тривалу історію і свої традиції. На жаль, цього поки що немає в нас і те, що ми бачимо сьогодні - на 80 % складається з маніпулятивних технологій.

Щодо засобів протидії, то завкафедрою виявився повністю солідарним із раніше висловленими рецептами доцента Дрешпака, зокрема в частині укладання етичних кодексів, одначе при цьому поремствував, що далеко не завжди такий підхід "спрацьовує" через "прив'язаність" журналіста до того чи іншого джерела доходів, його залежність від редакційної політики, внаслідок чого він перетворюється на учасника маніпуляційного процеса, запроваджуваного виданням, в якому працює.

- Регулювати ці процеси в середовищі засобів масової інформації мабуть якимось чином і можливо, хоча на сьогоднішній день більшість ЗМІ як національних, так і регіональних, в тій чи іншій мірі є залежними від кого-небудь чи чого-небудь, - зауважує С. Демченко.

Доктор медичних наук, завкафедрою психіатрії факультету післядипломної освіти Людмила Юрьєва, розглядаючи маніпулятивні технології з точки зору свого фаху, визначає їх як непомітний для людини психолгічний вплив на свідомість і підсвідомість певними психотерапевтичними методами з тим, аби змінити поведінку об'єкта або спонукати його до прийняття рішення.

Торкаючись теми негативного впливу на людину інформаційної продукції загалом і реклами зокрема, в тому числі політичної під час виборчих кампаній, медик висловила побоювання з приводу надмірної наявності в ній агресії, нагнітання тривоги за майбутнє і залякування відсутністю перспективи у випадку хибного вибору. Такі впливи, за словами професорки психіатрії, найнегативнішим чином відбиваються на людині, спричиняючи психологічний стрес, погіршення загального стану здоров'я, депресії, які часто-густо призводять до розвитку соматичних захворювань, а буває, що і закінчуються суїцидом.

- В політиці і соціології введений термін "шизофреногенне суспільство", друзі мої! - інформує Людмила Миколаївна. - Якщо раніше, 20 років тому, депресія і шизофренія були суто медичними темами, то зараз вони вийшли за межі галузі медицини. Нині психіатрія не лише медична клінічна наука, але й, хочемо ми цього або ні, вона увійшла в суспільство.

Один з журналістів поцікавився, чи правильно він зрозумів з почутого на заході, що будь-які виборчі кампанії негативним чином впливають на психічне здоров'я громадян.

- Не треба так писати, це ви сказали, а не я, - віджартовується професор психіатрії.

-…Краще всього взагалі без виборів, - іронізує заступник головного редактора газети "Зоря", політичний оглядач Юрій Райхель, - …як при Сталіні - єдиним блоком комуністів і безпартійних! Тоді взагалі без жодних проблем: ніяких депресій, стресів. Тільки табори, ГУЛАГ - і все гаразд!

- Я зрозуміла ваш жарт, - відповідає медик. - Не можна проводити такі паралелі. Не треба нам без виборів, вони потрібні, це - добре, але у нас надто політизоване суспільство.У нас ці вибори потрапляють на несприятливий грунт, позаяк люди кожного разу бояться якихось потрясінь: або гроші втратити, або ще щось. Вони внутрішньо готуються до стресу і чекають на нього. Якщо б Україна мала двохсотлітню історію демократії, то…для виборців було б все одно, хто прийде і вони відчували б себе впевнено, знаючи що будь-які підсумки не призведуть, скажімо, до втрати їхніх заощаджень. Тобто, в таких країнах вибори не є соціальним стресом.

- Які країни маються на увазі? - запитує Райхель.

- Наприклад, Швейцарія або Швеція і так далі, - намагається "відв'язатися" від настирного експерта професор психіатрії.

- …На останніх виборах Швеція була розділена навпіл! - виконує просвітницьку місію політичний оглядач.

- До речі, там дуже висока кількість суїцидів, - зауважує Людмила Юрьєва.

- …От ви вважаєте, що політична реклама на нашому телебаченні несе негативний вплив і агресію, - продовжує полеміку журналіст, - а подивіться на рекламу "регіонів", які заявляють про збільшення економічних показників - яка ж тут агресія? (…) Нині виборча кампанія починається в Польщі, там теж оголошені дострокові вибори. До слова, у нас чомусь дострокові вибори прийнято вважати чимось страшним, хоча вся Європа проводить дострокові вибори і нічого - всі живі-здорові! Так от у порівнянні з рекламою, яка йде на польському телебаченні, наша просто ніяка. А французька політреклама на президентських виборах? І поточна ситуація в країні теж призвела до розколу суспільства. Але ж ніхто через це не помирає.

- Це тому, що у Франції давно сформоване громадянське суспільство, а у нас ще немає - от і все, - подає репліку головний редактор обласного державного радіо Валентина Орлова.

- З приводу сформованого там громадянського суспільства, я повинен вам сказати, що в цьому сформованому суспільстві агресії більше, ніж у нас, в несформованому, - парирує політолог, - позаяк до того, що відбувалося у Парижі в травні, ми ще не дожили. Тому я вважаю, що нинішня виборча кампанія в своїй агресії значно поступається минулій - 2006 року. Тоді реклама була куди небезпечнішою!

- До тридцятого вересня може багато що трапитись, - застерігає Орлова.

- Та нічого вже не буде - гроші закінчилися, - резюмував Райхель.

На жаль, заходу бракувало конкретних прикладів використання маніпулятивних технологій у виборчих кампаніях з боку тих чи інших політичних сил та наслідків застосування таких технологій для виборців. Шкода, що головні діючі персони обмежилися лише викладом теоретичних постулатів без наведення результатів практичних досліджень та аналітичних спостережень, які наочно, принаймні з точки зору доповідачів, ілюстрували б маніпуляції в політичних кампаніях. Такі приклади значно б додали заходу і цікавості, і практичної користі для суспільства.


Ваш коментар:
e-mail:



:: СПЕЦКОР :: СВОБОДА - ЗДОБУТОК ХОРОБРИХ! :: Дніпропетровське інформаційно-аналітичне Інтернет-видання "СПЕЦКОР" потребує інвестицій для подальшого розвитку: покращення матеріально-технічної бази й створення штату співробітників. Цей сайт є результатом індивідуальних творчих, матеріальних, технічних й організаційних зусиль автора. Створення відповідних умов для діяльності команди однодумців дозволить "СПЕЦКОРУ" вийти на якісно новий рівень, що значно сприятиме реалізації патріотичної місії Інтернет-видання. Бізнесмени з Україною в серці, відгукніться! "СПЕЦКОР" розраховує на вашу допомогу. Тел: 8 066 449-70-21 е-маil: spetskor@ukr.net :: СВОБОДУ НЕ СПИНИТИ! :: СПЕЦКОР ::
Архіви статей: 2011  2010  2009  2008  2007  2006  2002-2005
© Олексій Мазур 2002-2013
© Веб-дизайн, Андрій Мазур 2002-2013
Всі права захищені. Використання матеріалів СПЕЦКОР дозволяється
за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на СПЕЦКОР.

Украинская Баннерная Сеть


Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64

Warning: require_once(/sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/inshe/dialab/setlinks_b1908/slsimple.php' (include_path='.:/usr/local/php52/share/pear') in /sata1/home/users/spetskor/www/www.spetskor.dp.ua/footer.php on line 64